Wednesday, February 9, 2011

dem you !




summer memang diktator. hari2 dia akan paksa kau keluar peluh.

jadi. bila terpaksa keluar bekerja. pada tengah hari summer yang bak hell. hormon melayu pun aktif. segan dan malas.

aku memang malas ke kerja. tambah2 waktu panas.

sebenarnya. memang dasar pemalas.

summer sekadar kambing hitam.

* * * * *

tapi tadi. lain dari hari2 sebelumnya.

cuaca mendung, redup. bayu lembut tak henti bertiup.

kelopak2 sakura mula turun dari langit.

keadaan memang melankoli. semua nampak tenang dan damai.

dan aku pergi kerja. sambil tersenyum.

pulang pun tersenyum. makan, mandi dan tidur pun tersenyum.


* * * * *

punca. Ana Raffali.

kalau kau tak masuk mimpi aku. dan jadi teman wanita yang ayu.

sambil berbisik "sayang...carpe diem". dan buat muka comel.

mesti hari ni Brisbane akan terik lagi. mesti hari ini sauna lagi.

mesti hari ni aku akan mencarut pada matahari lagi.

mesti hari ni aku akan malas kerja lagi. dan berjalan longlai lagi.

* * * * *

"dem you Ana"

kau buat aku love job aku.

feel the sweet summer sweat.

dan tak boleh berhenti tersenyum.


puas hati ?

sekarang...


hujan bunga di Brisbane.

1 comment: