Wednesday, September 28, 2011

hey bob ! kau minta buah epal pada pokok, atau si pemilik pokok?

bob selalu begitu. dia fikir. dia boleh suka dan benci apa saja. dia rasa dia kawal hati macam kawal konsol xbox 360. dan dia fikir orang lain pun macam tu juga. sebenarnya. dia dan mereka. semua silap.

soal hati. bob tak tahu. tak ada siapa yang kawal. dia mahupun mereka. mahupun keinginan yang kuat. soal hati dan perasaan. itu milik Sang Penguasa.

kalau hari ini dia benci sofea. dan hari ini hati sofea keras macam kerikil. mungkin hari muka. Tuhan lembutkan hati mereka. kenapa tidak? Dia kan Sang Penguasa. Dia boleh zahirkan apa saja.

kalau semua orang fikir begini. tak akan adalah lagu-lagu soal kekecewaan berputar di radio. dan tak akan adalah orang yang trying too hard untuk pikat hati insan yang dipuja.

sebab. mereka akan dahulu pikat Sang Penguasa. yang kawal dan tetapkan segalanya.

4 comments:

  1. Mmg langsung tidak aku tahu hujung pangkalnya Bob, apatah lagi si Sofea. Jika kata kau, Bob mmg selalu begitu; pernahkah kita mengambil tahu atau kira bicara hatinya? Pasti ada pencetus bagi segalanya.

    Pencetus mengapa bob berkelakuan begitu.
    Pencetus mengapa aku di Malaysia.
    dan
    pencetus mengapa kau di Australia.

    ReplyDelete
  2. suatu hari nanti.bila kita habiskan petang bersama.di kerusi mamak.daerah persepolis kuala lumpur.kau akan tahu.siapa bob.siapa sofea.

    hey kau di malaya! murid2 kamu awesome yah!

    ReplyDelete
  3. hanya mampu tersengih saat ini. :) you rawk bro!

    ReplyDelete
  4. nak tau sgt apa kaitan antara sofea, bob and ur life..

    ReplyDelete