Wednesday, April 24, 2013

catatan seorang loser

suatu masa dulu. jimmy pernah tanya aku. "gadis yang bagaimana kau rasa sexy?". aku pun jawab. "student literature atau pure language ataupun history". kemudian jimmy ketawa berdekah. ketawa yang jenis menghina. cilake!

*          *          *
 
beberapa hari lepas. dalam satu occasion yang tak dirancang. juga kelam kabut. seorang gadis hampiri aku. pada mulanya, kami berbual kosong. aku perasan. lenggok, susun atur dan kelancaran bahasa inggerisnya sungguh memukau. aku terus tahu. dia bukan sebarangan.

graduan kesusasteraan dan linguistik bahasa inggeris. sedang menghabiskan masters dan bakal memulakan phd. semuanya di united kingdom. yang lebih sadis lagi. dia sebaya dengan aku. 


okay. aku rasa loser sangat. sekarang baru aku faham. maksud sebalik ketawa jimmy.

No comments:

Post a Comment