Sunday, January 23, 2011

sandwiches, nescafe dan filem lucah

cuti musim panas. berbaring sambil menonton filem2 lucah. memang mengasyikkan.
bangun pagi. sememangnya nasi lemak tiada disisi. jadi. empat keping sandwiches jadi breakfast ruji.

"oh kehidupan remaja ! engkau tak sepatutnya membosankan" rusuh hati.

maka dalam fikiran. melayang rayan.

"alangkah indahnya kalau aku mejadi lelaki yang berfoya2"

tapi. genetik patuh dan taat(baca: skema) mengalir laju dalam setiap kapilari. aku memangnya skema.
bekerja siang dan malam. untuk mengumpul duit. dengan harapan. dapat menjelajah ke sudut lain dunia.
tapi. kerja kalau setiap hari memang penat dan membosankan. dan juga lapar.

sandwich lembu. dipegang. kunyah di bahagian tepi sebelah kanan. memang lazat. tiada tandingan.
mug berisi neslo dicapai. hirup sedikit. dan hasilkan nada kepuasan "ummmphhh"

sudah dua bulan aku tinggalkan caffien. dengan harapan. insomnia sembuh. namun. dia makin menjadi. dan kala itulah. aku lantas mencapai 20$. 'nescafe blend 43, 500g' jadi sasaran. tanda protes pada encik insomnia.

angin berhembus laju. dari bilik tumpangan. cuaca tak terlalu terik.

punat "tab" pada komputer riba. disentuh dek jari jemari halus. dan kini. dunia luar aku tak peduli lagi.

aksi demi aksi. dan. filem lucah bersambung kembali.

"celebi : voice of the forest"

No comments:

Post a Comment