Wednesday, May 1, 2013

90s Sketches - Mei 1996

pagi itu sejuk betul. malam sebelumnya hujan lebat. waktu itu dalam tahun 96. bulan mei. hari minggu. seperti selalu, pagi-pagi lagi aku sudah bangun. lepas mandi dan sarapan. aku terus keluar. pokok, rumput masih lagi berembun. kabus beransur hilang.

jiran aku Tok Mami. seorang india muslim. sedang berkebun bunga. dari jauh lagi dia nampak aku. dan melambai. aku pergi salam dia. dan macam biasa, dia akan peluk cium aku. "lagi awal ni, mana mau pirgi ?" tanya Tok Mami. aku cakap nak pergi main dengan kawan. sambil sengih-sengih. 

kemudian. kami berbual tentang krisis ekonomi yang bakal melanda malaysia lagi setahun dua. tak lama lepas tu. aku minta diri secara berhemah lagi cute. dan makin jauh. tinggalkan Tok Mami bersama pepohon bunganya.





No comments:

Post a Comment